شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

معرفی کتاب آموزش سنتور (دستور سنتور)

۷۳۵ بازديد

کتاب آموزش سنتور دستور سنتور که به کوشش فرامرز پایور یکی از نام آوران عرصه موسیقی به خصوص سنتور، تألیف شده است
یکی از بهترین کتاب هاست که به صورت مقدماتی و برای هنرجویانی که تازه شروع به آموزش و یادگیری سنتور می کنند، مفید است.

موسسه نشر فرهنگی هنری ماهور یکی از قطب های انتشار مجموعه های آموزشی در زمینه موسیقی، شعر و آواز است
که به پژوهش های بسیاری در این زمینه پرداخته و توانسته آثار و موسیقی های متنوع جای جای ایران را به دنیا معرفی کند.
این موسسه درزمینه آموزش سنتور، تار، سه تار، کمانچه و نی کتاب های بسیاری را منتشر کرده است.
فرامرز پایور یکی از بزرگ ترین نوازندگان و همچنین پژوهشگران در عرصه موسیقی سنتی ایرانی است
که زیر نظر استاد ابوالحسن صبا نواختن سنتور را فراگرفته است
و این هنر زیبا و اصیل کشور را زنده نگه داشته و همچنین در ترویج و اشاعه آن نیز نقش به سزایی داشته است.

آموزشگاه موسیقی

نام کتاب : دستور سنتور
نویسنده: پرویز مشکاتیان
انتشارات نشر ماهور

معرفی:

این کتاب تنها در یک سال منتشر شده و متأسفانه تجدید چاپ نشده و در بازار موجود نیست.
کتاب دستور سنتور پرویز مشکاتیان ابتدا با عکس استاد آغاز شده و سپس تئوری مقدماتی موسیقی آموزش داده می شود.
این تئوری شامل قوانین نت نویسی ، نکاتی راجع به میزان و فواصل در موسیقی میباشد.
بعد از آن قطعات مختلف برای سنتور درج شده است.
برخلاف کتاب های دستور سنتور فرامرز پایور و شیوه سنتور نوازی پشنگ کامکار این کتاب بیشتر شامل اتود های سنتورنوازی است تا قطعات زیبا و محلی ایرانی.

راهنمای انتخاب گیتار کلاسیک مناسب برای شروع

۷۵۹ بازديد

دو قرن پیش اغلب گیتارها در حالت کلاسیک طراحی می شدند و گاهی اوقات اسپانیش نامیده می شدند.
شاید همچنان افرادی باشند که نظر بر این دارند که هیچ صدایی همچون صدای گیتار کلاسیک نمی تواند گوش مخاطب را تسکین بدهد.
اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید احتمالا خواندن این مطلب برای شما خوشایند خواهد بود
و در صورتی که قصد خرید یک گیتار کلاسیک را داشته باشید
در این بخش سعی کردیم نکاتی را که به شما در انتخاب یک گیتار خوب کمک می کند جمع آوری کنیم.

نحوه خروج صدا در گیتار کلاسیک:

گیتارهای کلاسیک ارتعاش سیم را از طریق خرک و سیمگیر به صفحه ساز منتقل میکنند
و بوسیله آن، نوسان سیم ها در بدنه منتقل شده و صدای گیتار تقویت می شود.
نوع طراحی بدنه و هم چنین اندازه وجنس آن تاثیر بسزایی بر کیفیت صدای آن دارد.

جنس بدنه:

معمولا ساختار بدنه یک گیتار کلاسیک ساده تر از یک گیتار آکوستیک است،
و یکی از دلایل این سادگی کوچک تر بودن اندازه آن ها است. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد دما و رطوبت نامناسب است.
این عوامل می توانند تاثیرات منفی در جنس چوب ساز داشته باشد و در نهایت بر کیفیت صدای آن نیز اثر تخریبی داشته باشد.

نگهداری ساز در شرایط محیطی مناسب بسیار مهم است.

سیم های گیتار کلاسیک:

بر خلاف گیتار های آکوستیک که عمدتا برای سیم های اول از سیم های فولادی ساخته می شوند
در ساخت گیتار های کلاسیک از سیم های نایلونی استفاده می شود.
استفاده از سیم های نایلونی بسیار برای تولید صدایی که از یک ساز کلاسیک انتظار می رود حیاتی است.
تنش سیم های نایلونی کم تر از سیم های فولادی است، تنش کم تر باعث می شود نوازنده راحت تر و سریع تر با سیم ها نوازندگی کند.

آموزشگاه موسیقی

اکشن گیتار:

هر کدام از گیتار های کلاسیک معمولا در نوع احساسی که ایجاد می کنند کاملا منحصر به فردند و این تفاوت به دلیل فرم دسته و هم چنین شکل بدنه آن ها است.
اگر اندازه و فرم دسته مناسب و استاندارد باشد بسیار راحت تر می شود با آن نوازندگی کرد.
هم چنین ارتفاع سیم از دسته یا همان اکشن نیز بسیار می تواند در راحتی نوازنده موثر باشد.
سلیقه شخصی و نوع و سبک نوازندگی نیز می تواند در اکشن نهایی ساز موثر باشد.
در این جا دو مورد را در مورد اکشن گیتار کلاسیک بررسی می کنیم:

۱-اکشن بالا : به دلیل سفت شدن سیم نوازندگی را دشوار می کند اما حجم صدای بیشتری به شنونده می دهد.

۲-اکشن پائین : به دلیل نرم شدن سیم نوازندگی را آسان تر می کند اما صدای با خشونت بیشتری را تولید می کند

در واقع بهترین روش برای یک نوازنده ایجاد تعادل میان دو حالت بالا می باشد.
خوشبختانه شما این اختیار را دارید تا اکشن را با توجه به نیاز خودتان تنظیم کنید.

آیا حتما باید برای داشتن ساز مناسب هزینه زیادی پرداخت کرد؟

اولین گزینه قطعا میزان بودجه شما برای هزینه خواهد بود، و این که هر چه گیتار بهتری بخواهید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.
ممکن است شما بتوانید گیتاری با هزینه کم انتخاب کنید که کیفیت صدای آن هیچ تفاوتی با گیتار های گران قیمت نداشته باشد.
دلیل آن هم نه کیفیت سازهای گران قیمت بلکه رنگ و لعاب آن گیتارهاست و تنها در ظاهر و شکل است که با هم در تفاوت اند.
البته نمی توان این نکته را نادیده گرفت که گیتار های حرفه ای عموما قیمت های بالا و کیفیت ساخت بهتری دارند.
در این جا هدف شما از خرید یک گیتار کلاسیک بسیار می تواند اهمیت داشته باشد.
ساز هایی با زرق و برق فراوان وجود دارند که تنها میزان هزینه آن را بالا می برند.
مواد براق کننده پاشیده شده روی ساز تنها لایه ای است برای پوشش نقاط ضعف چوب و حتی در بسیاری از موارد موجب بم شدن و خفه کردن صدای واقعی ساز می شود که آن جذابیت و هیجان زیبایی که از یک ساز کلاسیک انتظار دارید را از آن می گیرد.

چه سبکی را می خواهید بنوازید؟

خرید یک گیتار جدید همواره می تواند هیجان انگیز باشد چه برای یک نوازنده پیشرفته چه برای یک فرد مبتدی.
با این حال شناخت کافی از یک ساز و هم چنین سبک و سیاق نوازندگی خودتان بسیار به شما برای یک خرید عاقلانه کمک خواهد کرد.
در واقع خریدی داشته باشید که سال ها از آن لذت ببرید.

نتیجه گیری نهایی:

تقریبا می توان گفت هر گیتاری با یک هدف مشخصی ساخته می شود.
بنابراین شما ممکن است بتوانید با هر قیمتی گیتاری مناسب سلیقه تان پیدا کنید.
اما اگر شما نوازنده ای هستید که به دنبال پیشرفت است باید این نکته مهم را بدانید که گیتار های زیبا با لایه های براق در زمینه کلاسیک ممکن است کیفیت لازم برای ارتقا سطح کیفی شما را نداسته باشند زیرا در بیشتر موارد از سطوح براق در گیتار های کلاسیک برای پوشش ضعف های ساز استفاده می شود.
این ظاهر باعث می شود بسیاری از مبتدیان این ساز ها را با ساز های بسیار با کیفیت و حرفه ای مرتبط بدانند و در انتخاب درست و عاقلانه دچار اشتباه شوند.
این در حالی است که اگر با قیمت ارزان هم بتوانید آن ها را خریداری کنید باز هم به میزان ان بودجه ای که صرف می کنید باز هم ارزش واقعی را نداشته باشند.
شما باید به این نکته به خوبی واقف باشید که لایه های براق پلی استر اضافی بر روی ساز از ایجاد صدای شفاف و روشن جلوگیری می کند و حتی به مرور زمان به بدنه ساز نیز آسیب می رساند.

در نهایت شما می بایست با توجه به میزان مهارت تان در نوازندگی، هدف و سبک مورد علاقه تان و هم چنین همه آنچه که از زیبایی و کیفیت سازتان می خواهید گیتار مناسب خود را انتخاب کنید.

قطعات دمی ساز دهنی کروماتیک

۷۲۸ بازديد

سازدهنی کروماتیک یکی از انواع سازدهنی است که از یک شستی برای تعویض زبانهٔ حامل سوراخ‌های نواختن استفاده می‌کند.
این ساز در مواقع عادی کلیدهای دیاتونیک را می‌نوازد اما با فشار دادن شستی، نیم‌پرده بالاتر از هر نُت نواخته می‌شود.
به همین دلیل یک سازدهنی کروماتیک می‌تواند تمامی ۱۲ نت کروماتیک سازهای غربی را بنوازد و به همین دلیل در موسیقی‌های جاز، کلاسیک و پاپ کاربرد بیشتری نسبت به دیگر انواع سازدهنی (ترمولو و دیاتونیک) دارد.

قطعه دهنی (Mouthpiece)

قطعه فلزی باریکی است که در جلوی سازدهنی کروماتیک قرار می گیرد
و به شکلی طراحی شده است که دهان نوازنده بتواند به راحتی بر روی آن قرار بگیرد .
هر سوراخ تعبیه شده بر روی این قطعه با دو جفت زبانه دمشی و مکشی ارتباط دارد
که یک جفت از آنها در حالت عادی و بدون فشار دادن شستی به صدا در می آیند
و جفت سوراخ دیگر با فشار دادن اسلاید به سمت داخل فعال می شوند .

مجموعه تیغه ها (Slide Assembly)

این مجموعه از ۳-۲ تیغه نازک فلزی تشکیل شده است
که به علت تعبیه شدن سوراخ هایی چهارگوش در سطحشان از نمایی مشبک برخوردار هستند .
این مجموعه از تیغه ها درست در پشت قطعه دهنی و در جلوی بدنه سازدهنی کروماتیک قرار می گیرند .
یکی از این تیغه ها که به خاطر متحرک بودنش اسلاید نامیده می شود ،
به طرف خارج سازدهنی امتداد می یابد
و انتهای آن به حالت برجسته و گردی در می آید که آن را شستی می نامند .
نوازنده سازدهنی می تواند با گذاشتن انگشتش بر روی شستی و فشار دادن آن
تیغه متحرک اسلاید را به سمت داخل حرکت دهد
و با این کار تمام نت های سازدهنی را به میزان نیم پرده بالاتر ببرد .

در پشت هر سوراخ تعبیه شده در قطعه دهنی دو جفت زبانه دمشی و مکشی وجود دارد
که در حالت عادی یک جفت از آنها به وسیله اسلاید پوشیده شده است و نقشی در تولید صدا ندارد .
اما وقتی که اسلاید به سمت داخل حرکت می کند ،جلوی جفت سوراخ اول را می پوشاند
و جفت سوراخ دوم را که نیم پرده بالاتر کوک شده اند در معرض جریان هوا قرار می دهد .

برای درک بهتر این مساله بهتر است یک سازدهنی کروماتیک را از نزدیک نگاه کنید
و با فشار دادن اسلاید آن به طرف داخل ،
به تغییری که در سوراخ های قابل مشاهده پدید می آید دقت نمایید .

آموزشگاه موسیقی

البته سازدهنی های کروماتیک از این لحاظ به دو شیوه متفاوت طراحی می شوند :

۱- Straight Tuned :

در این نوع سازدهنی کروماتیک تمام نت های گام C در بالا قرار دارند و نت های گام #C در پایین قرار می گیرند .

۲- Cross Tuned :

در این نوع سازدهنی کروماتیک نت های هر دو گام C و #C به صورت یک در میان در سمت بالا و پایین قرار دارند .

در سازدهنی های کروماتیک نوع Cross Tuned وسعت سوراخ های مربوط به هر جفت نت
که در اسلاید سازدهنی تعبیه شده است بیشتر از نوع Straight Tuned می باشد.

این تفاوت در ساختمان سازدهنی موجب می شود
تا در نوع Cross Tuned جریان هوای بیشتری بتواند از روی زبانه های فلزی سازدهنی عبور کند
ولی در عین حال برای نیم پرده بالا بردن نت ها باید اسلاید سازدهنی را به میزان بیشتری فشار دهیم .
به همین خاطر اجرای سریع آهنگ هایی با تمپوی بالا با این نوع سازدهنی کروماتیک قدری دشوارتر است .

 

نحوه کوک پیانو دیجیتال

۷۶۰ بازديد

برای کوک پیانو الکتریکی که مجهز به نرم افزار مخصوص کوک کردن باشد
میتوان تنش هر کدام از دوازده کلیدِ هنگام را تا ۶۴ سنت بالا برد ویا کاهش داد.

این کار بوسیله گذاشتن اعدادی از ۶۴- تا ۶۴+ در محل مخصوصی برای هر کلید انجام میشود.
اگر کلیدی دارای عدد صفر باشد تنش آن با تنش ِ همان کلید در گام معتدل یکی است.
بعد از تنظیم کردن یک هنگام، کلید های دیگر پیانو خود بخود تنظیم میشوند.
این دوازده عددِ تنظیم که باسم آفسِت شناخته شده اند در حقیقت معرف کوک یک دستگاه مشخص در یک کلید معین ( کلید تونیک یا نت اول گام دیاتونیک) است.

بنا بر این برای هر دستگاه میتوان دوازده گام دیاتونیک نوشت که فواصل صوتی هر یک با فواصل صوتی ِ یازده گام دیگریکسان است.
دسترسی به این دوازده گام برای هر دستگاه، همنوازی را بآسانی ِ موسیقی اروپایی میکند، اگر چه در گام های سنتی اثری از اعتدال نیست.
همچنین با همین نرم افزار میتوان آفست های ِ هریک از گام هارا بآسانی به بایگانی سپرد و در صورت لزوم هریک راکه مورد نیاز باشد درظرف چند ثانیه روی پیانو سوار کرد.
با توجه باینکه پیانوی الکترونیکی میتواند صدای چندین صد ساز مختلف را ارائه بدهد، این ساز میتواند وسیله ای آسان برای گشایش تنوع و ایجاد چند صدایی در موسیقی ما بشود.

آموزشگاه موسیقی

نرم افزار ِ “پرده” که بوسیله آقای دکتر علی رضایی ابداع و در جایگاه اینترنِتی بنام ایرانیان مقیم آیوا جا داده شده است گنجینه ای وسیع و در ضمن ساده در دسترسی ما قرار داده که با آن میتوانیم گام های ایرانی را، که قرن ها در این مرز و بوم رایج بوده و هست، زیر ذره بین فیزیکی و علمی قرار بدهیم.
با این نرم افزار می توان کلیه دستگاه ها، نغمه ها وگوشه ها را، که در تمام ایران و یا در بخشی از آن رایجند، تحت مطالعه دقیق و سنجش با یکدیگر قرار داد و با انتخاب یک دستگاه و یک کلید تونیک میتوانیم هر دوازده آفسِت و هر هفت فاصله دیاتونیک را بدست آوریم.

مضافا ً بر اینکه میتوان هر یک از آفست ها را بمیل خود تغییر داده و اثر آنرا در گام دیاتونیک مشاهده کرد ویا به پیروی نوازندگان پیانوی معمولی از گام معتدل شروع کرده و بمیل خود گام جدیدی بسازیم.
بهر صورت اگربما عنایت کرده و از کشفیات خود در این موضوع مارا مستحضر کنید باعث سرفرازی اینجانب و آقای دکتر رضایی خواهد بود.
مجموعه سی پنج گام ِ دیاتونیکی که بهمراهِ نرم افزار “پرده ” ارایه میشود گام هایی هستند که با همنوازی، با ارکسترهای سنتی ِ شناخته شده ایرانی و بعضی از خوانندگانی که سابقه درازی دراجرای آواز دارند بدست آمده است.
با وجود تفاوت محسوسی که در بعضی از موزیک های محلی وجود دارد، بواسطه نداشتن آشنایی با آنها، سعی در جدا کردن آنها از بقیه نشده است – با اذعان بر اینکه ریشه و منشأ اکثر گوشه های سنتی بظن قوی همین آواز های محلی هستند.

آموزشگاه ساز پیانو

چنانکه تلویحا ً در بالا اشاره شدهمنوازی با ساخته های استادان موسیقی، ویا بزعمی دیگرفراگرفتن سینه به سینه، کلید راهبردیست برای آشنا شدن بدستگاه ها و نغماتی که پایه و اساس موسیقی مارا تشکیل میدهند –
ولی همصدا کردن پیانوی الکترونیکی با سازهای سنتی ایران کار دشواریست
چونکه ساز های ما بر مبنای استاندارد های معمول ( لا مساوی ۴۴٠ هرتز ) کوک نمیشوند.
اگرچه در پیانوی الکترو نیکی نرم افزاری وجود دارد بنام میکرو تونینگ که تنش همه کلید های پیانو را باندازه مشخص بالا برده و یا کاهش میدهد
ولی متاسفانه این نرم افزار فقط در گام معتدل کاربرد دارد.
تنها راه گذشت از این معضل استفاده کردن از اهرم تغییر صوت است که وسیله ایست برای بالا بردن و یا کاهش تنش صوتی و معمولا ً فقط در حین نواختن پیانو از آن استفاده میشود.
با برداشتن فنری که خود بخود آنرا در وسط نگاه میدارد میتوان اهرم را برای اضافه یا کاهش کردن تنش تا ١٢٠٠ سنت بکار برد و از آن برای هم کوک پیانو الکتریکی جهت همنوازی استفاده کرد.

تفاوت عود و بربط و عود ایرانی

۱,۲۷۶ بازديد

عود در سال های اخیر چند تجربه جدید را پشت سر گذاشته است.
نخست ساخت عودی با صفحه پوستی است.
این ابتکار توسط ابراهیم قنبری مهر، محقق و مبدع بزرگ در زمینه ساخت آلات موسیقی ایرانی صورت گرفته است
که در آن، روی بخشی از صفحه چوبی عود که محل قرارگیری خرک می باشد، پوست می اندازند.
در نتیجه صدای ساز کمی به سمت سازهای مضرابی پوستی نظیر تار و رباب میل می کند.

تحول دیگر در زمینه ساختمان عود، پیدایش بربط ایرانی با صفحه ای چوبی است
که باز هم به کوشش ابراهیم قنبری مهر عملی شد.
این هنرمند توانا بر اساس تصاویر به جا مانده از گذشته،
اندازه های بربط را استخراج کرد و یک نمونه صرفاً برای نگهداری در موزه ساخت.

ساز یاد شده از نظر ظاهری شباهت زیادی به آن نقش ها دارد
و در واقع می توان چنین استنباط کرد که بربط ایرانی از نظر اندازه کوچک تر از عود مورد استفاده اعراب بوده است.
در واقع اعراب پس از آشنایی با بربط ایرانی،
متناسب با فرهنگ خود تغییراتی در ساختمان و حتی نام آن ایجاد کردند.
واژه عود نام عربی همان بربط است.
از سویی دیگر موسیقی عربی نیازمند انعکاس بیشتر و صدای بم تری بود،
به همین دلیل کاسه بربط بزرگ تر ساخته شد تا جوابگوی این نیاز باشد.

بربط ایرانی در واقع یک عود کاسه کوچک با دسته ای بلندتر است.
این ساز، همانند دیگر عودها پنج جفت سیم دارد
و هیچ تفاوتی در نواختن آن با دیگر عودها وجود ندارد.
به همین دلیل یک نوازنده که با انواع عود آشنا باشد، می تواند با این بربط نیز به سادگی بنوازد.
در بربط، نسبت بزرگی کاسه به بدن انسان متناسب تر از عود عربی است
به گونه ای که وقتی نوازنده آن را در بر می گیرد، زیباتر جلوه می کند.

برای کاسه کوچک تر و دسته بلندتر آن می توان مزایای زیر را نام برد:
طول دسته آن به اندازه نواختن یک نت نسبت به عود های رایج در خاورمیانه بلندتر است.
به عبارتی می توان گفت در روی سیم اول در قسمت پایینی دسته به جای نت "سل" نت "لا" را داریم.
به علاوه قسمت جلویی دسته این ساز بلندتر است و تا قسمت مرکزی صفحه ادامه می یابد.
این دوعامل به نوازنده کمک می کند که به راحتی در هنگام های (Octave) بالاتر بنوازد.

آموزشگاه موسیقی

بدون هیچ تغییری در ابعاد کلی ساز، کاسه آن کوچکتر از انواع دیگر عود ساخته می شود
و این موضوع سبب می شود تا هنگامی که نوازنده ساز را می نوازد، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.
این تفاوت، احتمال به وجود آمدن درد در شانه نوازنده را به هنگام نوازندگی کاهش می دهد.
سیم گیر و سرپنجه (و شکل اتصال آن به دسته) در این نوع بربط با طرحی جدید ساخته شده اند.
به همین خاطر زیباتر به نظر می رسند.
در سیم گیر، هر سیمی می تواند از طریق یک سوراخ از میان سیم گیر بگذرد و سپس در روی سیم گیر بسته شود.
پشت شیطانک، قرقره های کوچکی وجود دارد که کوک کردن را آسان تر می کند و دوام سیم ها را بیشتر می کند.
ساخت عود برقی با الگوبرداری از گیتار الکتریک،
یکی دیگر از تجربه های نوین عودسازی است که غالباً از سوی نوازندگان عرب دنبال می شود.
در نخستین تجربه، ابتدا کاسه عود حذف شد ولی صفحه آن همچنان ایفای نقش می کرد.

در نوع دیگری از عودهای برقی، حتی صفحه ساز هم حذف شد و تنها یک قاب شبیه عود باقی ماند.
شیوه صدادهی عودهای برقی به این صورت است که
لرزش سیم ها از طریق یک حسگر (sensor) به یک دستگاه تقویت کننده صوت منتقل می شود
و صداها فقط از طریق بلندگو قابل شنیدن خواهد بود.

عارضه ای عجیب در گیتاریست ها

۷۷۵ بازديد

زخمهای دست گیتاریستها اغلب به دلیل گیتار زدن مداوم و عدم استراحت بین تمرینها است.
اگر چه درد بیشتر در ناحیه دست آنها احساس می شود، اما معمولاً دلیل دردها را باید در ذهن جست وجو کرد.
همان گونه که ترکیب صحیح صدا و سکوت منجر به موسیقی گوش نواز است،
ترکیب صحیح استراحت و تمرین لازمه سلامت نوازنده است.

در سال ۱۹۸۷، برایان گُر۴ در حال ارائه رپرتوار حرفه ای خود بود،
اما تمرین زیاد و ترجمه تعدادی کتاب از زبان آلمانی به انگلیسی منجر به درد تاندون دستهای او شد که سه سال به طول انجامید.
هر روز بیماری او وخیم تر می شد تا جایی که حتی نمی توانست در را باز کند.
پزشکان به او توصیه کردند که مچ دستش را عمل کند، اما او قبول نکرد.
برایان ماساژ درمانی، کلاس یوگا، طب سوزنی و روان درمانی را جایگزین عمل کرد و نوع نشستن خود را نیز تغییر داد.
پس از سه ماه دردهای او از بین رفت و دوباره به سراغ ساز محبوب خود گیتار رفت.
پس از مدتی درد مجدداً به سراغ او آمد و شش ماه او را آزار داد.
برایان می گوید به دلیل اینکه یوگا کار می کرد این بار توانست با درد به راحتی کنار بیاید.
او سیمهای گیتار را نیز شل تر کرد که آسیب کمتری به دستهای او وارد شود.

برایان متوجه شد هنگامی کارهایش موفق تر است که گیتارش سیم نرم تری دارد.
او ترکیبی از سیمهایی را با سختی متوسط و پایین انتخاب کرد
زیرا معتقد بود سیم بسیار نرم کیفیت صدا را پایین می آورد.
برایان می گوید:
«من برای خودم برنامه روزانه تنظیم کردم؛ قبل از شروع تمرین یوگا و پس از آن بیست دقیقه تمرینات قدرتی دست انجام می دادم.
با تمرکز حواس گیتار می نواختم و هنگامی که امکان داشت از سه سیم به جای پنج سیم استفاده می کردم.»

آموزشگاه موسیقی

یکی دیگر از گیتاریستها نیز دچار عارضه عجیبی به نام فوکال دایستونیا شد.
دانشمندان هنوز نتوانسته اند دلیلی برای این عارضه بیابند.
چند انگشت بیمار به یک باره از کار می افتد بدون اینکه دردی داشته باشد.
او به مراکز درمانی مختلفی مراجعه کرد؛
زیرا این امر باعث می شد که نه تنها چند قرارداد مهم را از دست بدهد بلکه به شهرت او نیز لطمه وارد شود.
او تحت درمانهای مختلفی قرار گرفت ولی بهبود نیافت.

چند سال بعد او دوباره شروع به نواختن ساز کرد، اما این بار فقط از انگشت شست و سبابه دست راست خود استفاده می کرد.
این وضعیت ادامه داشت تا اینکه او چیزهایی در خصوص چگونگی کار گروهی عضلات شنید.
تا آن زمان فکر می کرد که فقط عضلات پایین ساعد دست در نوازندگی نقش ایفا می کنند؛
اما او متوجه شد که عضلات دیگر دست نیز در این امر دخالت دارند.

هنگام تمرین او در خیال خود تصور می کرد که عضلاتش از نوک انگشتان تا نقطه ای در پشت شانه های خود جایی که دستها به بدن متصل می شوند در حال حرکت است.
بعد از گذشت یک سال انگشت وسط او کاملاً شروع به حرکت کرد
و سال دیگر انگشت دوم او. پس از سه سال تمام انگشتان او به حالت طبیعی باز گشتند.
در این مدت او همچنین با پزشکی مشورت کرد که به او توصیه کرد شنا کند.
او می گوید: «گرچه شنا به بهبودی بیماری ام کمکی نکرد،
اما باعث شد احساس سلامتی بیشتری بکنم؛
به علاوه بدانم که چگونه بدن کار می کند و چگونه می توان به تن آرامی دست یافت.»

قیمت خدمات هاست ابری

۱,۳۹۳ بازديد
هاست ابری کارو همیشه در دسترس و با قیمت گذاری ساده میدانید برای چه چیزی ماهیانه پرداخت میکنید

هاست ابری استارت آپی همیشه در دسترس و سریع در بستر SSD برای استفاده مشخص از پایگاه داده و حافظه با قیمت گذاری بدون پیچیدگی، کاملا شفاف و مناسب برای میزبانی وب سایت و اپلیکیشن های با ترافیک پایین یا آزمایشی پیشبینی شده است


هاست ابری بیزینسی از بهترین پردازنده های اینتل برای برنامه های کاربردی با ترافیک متوسط به بالا که نیاز به پردازش دسته ای از سرور های فعال میباشد پیشبینی شده، مرکز داده هاست ابری کارو در برخی از معتبر ترین ارائه دهندگان مرکز داده در جهان مجهز به امن ترین فضای فیزیکی میباشد و علاوه بر آن کلیه اطلاعات دارای بک آپ روز، هفته و ماه توسط متخصصین ما میباشد.

خرید هاست ابری

مرکز خدمات ابری استودیو کارو | KSC؛ مرکز ساده سازی زیرساخت ابری برای توسعه دهندگان است، یک تجربه متفاوت برای حل چالش های فنی منحصر به فرد و پیچیده، خدمات ابری کارو در حال تولید یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مراکز آموزش کانفیگ سرور است. در خدمات ابری کارو تمامی بستر ابری، سعی شده با کیفیتی مطلوب و کم نظیر و با قیمتی مناسب ارائه شود. تیم ما تمام تلاش خود را کرده است تا خدماتی را که به مشتریان عرضه میکند، علاوه بر قیمت مناسب، پایداری مطلوب هم به همراه داشته باشد. تمامی خدمات هاست ابری در نهایت دقت و با تلاش متخصصان با بالاترین پایداری ممکن و در اختیار کاربران و توسعه دهندگان قرار گرفته اند.

یکی از اهداف اصلی ما در ارائه هاست ابری در کنار برطرف کردن نیاز خرید و پشتیبانی سرور، ارائه سریع و مطمئن خدمات و معرفی و عرضه جدید ترین تکنولوژی در سرور است. در این راستا سعی شده تا برای توسعه دهندگان تجربه این سایت خریدی مطمئن در کمترین زمان باشد.

آموزش نفس گیری در خوانندگی

۷۴۲ بازديد

یکی از تاثیر گذارترین عوامل در خوانندگی نفس گیری است.
میدانیم که میزان تنفس محبوس در ریه برای هر فرد متفاوت است
که نقش ژنتیک و تمرین در آن بسیار است.
در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که

برای این که بتوانید به کارکرد ریه های خود پی ببرید جلوی یک آئینه ایستاده پاها را به اندازه عرض شانه باز نمایید
دقت کنید که سر شما بطور مستقیم قرار داشته یاشد
از راه بینی نفس بکشید و تا جای ممکن ششهای های خود را از هوا پر کنید سپس به آرامی از راه دهان نفس را بیرون دهید
این موضوع که بعضی فکر میکنند که برای قدرت صدا باید با فشار بازدم نمود اشتباه است نباید مانند شلیک گلوله کلمات را با فشار به بیرون ریخت

آموزشگاه موسیقی

به هیچ عنوان سعی در بالا دادن شانه برای ایجاد حجم بیشتر نکنید
تنفس شما باید توسط دیافراگم انجام شود (محفظه با لای شکم)
(تمامی این نکات روی میزا ن صدای خروجی تاثیر مستقیم دارد میتوانید امتحان کنید)
دست خود را روی شکم بگزارید بطوری که 2 انگشت اشاره روی ناف قرار گیرد
نفس عمیق بکشید

حال بر روی قسمتهایی که در زمان دم و بازدم درگیر بوده اند تمرکز کنید تا بتوانیداشراف کامل بر روی آنها داشته باشید
سپس دندانهای خود را بسته و زبانتان را پشت دندانهای پایین بفشارید
سعی کنید کمترین مقدار هوا را از میان دندانها بیرون دهید ضمن این کار صدای تس از خود درآورید (ts)
این تمرین را تا زمانی که خروجی هوای شما به زمان 30 ثانیه برسد ادامه دهید
این تمرین جهت تقویت دیافراگم و عضلات ریوی می باشد زمان مناسب جهت رسیدن به حد نصاب روزانه 40 دقیقه می باشد